Duhovna skupnost Oriš – energij narave

II Ẹgbẹ́ Òrìṣà II Duhovna skupnost Oriš – energij narave

Naši svečeniki - in memoriam

Naši svečeniki - in memoriam

Ladislav Medvescek Adi orisa.si Photo by Peter Kozjek

Ladislav Medvešček - Bàbá Lado - Àpèyẹ̀wò, 1946-2016

Dobesedno ime ašoja Egungun Àpèyẹ̀wò pomeni Nekaj, oziroma, Nekdo, ki je kolektivno viden, opazen; Nekdo, ki pritegne pozornost; Nekdo, kogar ni moč skriti; Nekaj opaznega kot so Sonce, Luna, zvezde, nebo, dež, narava. To so stvari, ki so lahko vidne in opazne, ki jih lahko vidi vsak.

Če ta koncept prenesemo na gospoda Ladislava Medveščka, se moramo vrniti v sam začetek ustanovitve Duhovne skupnosti Oriš – energij narave v Sloveniji, pri katerem je aktivno sodeloval in omogočil temelje. Vse to ima duhovni pomen, ki ga je bil naznanil že nigerijski babalavo Fábùnmi med iniciacijami prve skupine Slovencev v Ifa, ko je od božanstva Ifa prejel sporočilo, da ima Slovenija pomembno vlogo in prispevek k prepoznavnosti filozofije oriš v Sloveniji in Evropi.

Ladislav je k iniciaciji pristopil kot že izoblikovan duhovni mojster, učitelj znanj z drugih področij, a je skromno sprejel in posvojil filozofijo oriš kot dodatni koncept svojih znanj, navkljub mnogim letom predanosti drugim vejam duhovnosti. Bil je zadosti ponižen in duhovno moder, da je sprejel in posvojil Ifa. Pridružil se nam je na mnogih iniciacijah v Braziliji in Nigeriji, ker je bilo njegovo duhovno poslanstvo, da postane del duhovne baze za vse. Njegova ponižnost in skromnost sta temeljili na njegovi duhovnosti. Lahko rečemo, da je bil boter Duhovne skupnosti Oriš – energij narave. Skupaj s svojo družino je skupnosti nudil prvi dom, vse, kar nam je omogočal je počel z absolutno nevtralnostjo, brez kakršnihkoli materialnih ali drugih interesov, brez ega, brez samopromocije in ambicije.

Po njegovi smrti je bilo divinirano, da se z imenom Àpèyẹ̀wò počasti njegovo predniško vlogo, ki si resnično zasluži biti videna. Divinacija je bila izvedena, da se potrdi njegova volja, če sprejme to posmrtno vlogo, saj se te ne da vsiliti – z vidika Egunguna je bilo treba naše želje preveriti in jih potrditi. Njegova kvaliteta v posvetitvi v Omolu Buruku z istim pomenom je v tem primeru duhovno naključje, manifestirano ob iniciaciji. Ker je ista, kot posebna kvaliteta prisotna tudi znotraj kulta Egungun, je bila to tudi ena od možnosti preverjanja, ki se je potrdila, kar je zelo zanimivo naključje.

Na podlagi zgodovine njegove duhovnosti je bilo to ime sprejeto in potrjeno tako prek divinacijo kot tudi sprejeto s strani njegovega Orija, duše.

Moje opažanje, zakaj je bil tako veličastno sprejet med častitljive prednike, je, da če pogledamo duhovni kontekst njegove zgodovine, postane jasno, da je bil po številnih letih predanosti duhovnosti in delu z ljudmi ohranjen v spominu zaradi skromnosti in ponižnosti, ki sta mu omogočili družbeno slavo, sprejetost in aplavz. Posredno in nezavedno je delal za to priznanje vse svoje življenje.

 

Bàbá King, junij 2021

Iztok Mulec orisa.si

Iztok Mulec - Ògún Omídélé, 1965-2015

Iztok je svoje otroštvo in mladost preživel v Kamniku – mestu, ki je močno naslonjeno na Južne Alpe in čigar prebivalci živijo z gorami. Tudi Iztok jih je ljubil. Njegovo celo življenje so bili kamniški hribi in gore prostor, kamor je hodil po oddih in tišino, s katero je bil kot izrazito duhovna oseba ves čas v stiku. To je bil čas zadnjih let skupne države Jugoslavije, kontroverzen čas njegove generacije. Nenehno ga je zanimala skrivnost, pri čemer pa ni imel zadostne podpore okolja, saj časi socializma temu niso bili naklonjeni. Bral je literaturo o mejnih vedenjih, tisto, ki je bila tedaj sploh na voljo.

Leta 1991 je slišal za Ladislava Medveščka – Adija, ki je na Iztoka naredil velik vtis. Pojasnil mu je nekaj osnovnih duhovnih skrivnosti in mu posodil prve duhovne knjige. Adi je tako postal Iztokov prvi duhovni mentor, podučil ga je o svojih tehnikah in skupaj sta spoznaval tudi nove, si delila znanje in izkušnje. Iztok je postal Adijev asistent pri mnogih tehnikah, kmalu pa je tudi sam dosegel raven mojstrstva. Nemogoče je našteti vse aktivnosti, v katerih se je izobraževal v tem obdobju.

Februarja 2003. leta se je odpravil na pot v Brazilijo, kjer so se Slovenci prvič srečali z duhovnostjo Ifa. Vrhovni svečenik Ifa, babalavo Fábùnmi Ṣówùnmí, ga je iniciiral v Ifa in tedaj je Ifa postala njegova dominantna duhovnost. Redno se je iniciiral tudi v druge oriše in leta 2006, v Sloveniji, v prvi študijski skupini končal šolanje za svečenika Ifa. V tem času se je izobrazil tudi o divinaciji s 16 kavriji. Svoje poslanstvo je našel v širjenju modrosti skozi oriši Ogun in Akogun, organiziral pa je tudi prvi ose, posvečen omenjenima orišama na našem ozemlju. Po prepoznavi slovenskih prednikov je pomagal organizirati tudi prva srečanja v njihovo čast. Prva leta po prihodu Bàbá Kinga v Slovenijo je bil praktični steber logistike, vedno je za to našel čas, opremo, vozila, bil je vselej na voljo. Delal je tiho in darežljivo, bil je manifestacija Oguna. To je bil tudi čas, ko so se v našem prostoru postavljali temelji duhovne skupnosti, ko je bilo treba stvari postaviti iz nič. Brez Iztoka bi bilo težko.

Do konca svojih dni je rad zahajal v gore, najraje sam, kjer se je srečal s svojo skrivnostjo. Prejel je tabu, da je ne sme razkriti. Pokopan je v Kamniku, na pokopališču, ki gleda na gore.

Sun re o.

Edo Ògúndélé, november 2021